Det är lätt hänt att man som företag lägger ner alldeles för mycket tid på administration och annat som inte tillför något reellt värde. Visst, administration, bokföring och så vidare krävs. Men målet är ju självklart att så mycket av arbetstiden som möjligt läggs på sådant som skapar mervärde – både för våra kunder och för oss själva. Därför har vi lagt ner mycket tid på att hitta rätt system för oss för att hantera olika saker – dokumenthantering, ärendehantering och så vidare. Just ärendehantering är ju viktigt att det fungerar smidigt och utan problem. Det finns ingen bra ursäkt för att ”missa” någonting, och ärenden som missas eller helt enkelt missköts leder ju i förlängningen till missnöjda kunder. Med andra ord – ett väl fungerande ärendehanteringssystem är ett absolut måste.

ärendehanteringssystem

Det vi valde är ett från Amsystem, som har den fördelen att det är enkelt och smidigt, samtidigt som det också har all den kraft som krävs – såvitt vi kan avgöra så är systemet mycket skalbart och fungerar bra både för små och stora ärenden, och för små och stora företag. Det känns definitivt som det har gjort alla sorters ärendehantering enklare och snabbare. Vi känner oss trygga med det, även om det givetvis tog ett litet tag innan vi kom in i det. Men så är det ju alltid, oavsett vilket system man väljer. Det viktiga är ju att det funkar bra när man väl kommit in i det (och att inlärningskurvan inte är för hög).